loading...
Harry Potter
Hp بازدید : 21 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

 


 

فیلم هری پاتر و سنگ جادوکتاب هری پاتر و سنگ جادو

 ۱. هری پاتر و سنگ جادو: این داستان از مجموعه ی هری پاتر درباره ی سنگی است که به انسان عمر جاودان می دهد و تاکنون تنها سنگ متعلّق به نیکولاس فلامل بوده که سن آن به ۳ رقم رسیده است. هدر داستان مشاهده می کنیم که پروفسور کوییرل در اوّلین بازی کوییدیچ هری نقش داشته و چوب پرنده ی او را کنترل می کرده و اسنیپ سعی داشته که هری را نجات دهد. با اینکه هری داشت با تیم او مسابقه می داد. یعنی اسلایترین. پس هرمیون اوّل فکر کرد که او چوب هری را طلسم کرده است. پس هری و دوستانش به او شک کردند و فکر کردند که اسنیژ برای بازگرداندن ولدمورت می خواهد سنگ جادو را به دست آورد تا او بازگردد. هری پاتر و دوستانش برای به دست آوردن این سنگ به مکانی در زیر مدرسه هاگوارتز می روند تا سنگ را به دست آوردند. در آنجا یکبار هرمیون جان رون را از تله ی شیطانی نجات داده و رون با بازی شطرنج فوق العاده اش و همچنین با فداکاری هری را روانه آخرین کار می کنند. هری در آنجا جسم ضعیف شده ی قاتل مادر و پدرش را که ولدمورت و دشمن دیرینه هری است را که در بدن خدمت کارش پروفسور کوییرل هست، می بیند. پروفسور کوییرل معلّم دفاع در برابر جادوی سیاه بود که در اصل داشت در مدرسه فیلم بازی می کرد تا به او شک نکنند. سپس هری به خاطر اینکه می خواست سنگ را به دست آورد ولی نمی خواست از آن استفاده کند، سنگ را به دست آورد. در آخر نیز سنگ نابود می شود.


فیلم هری پاتر و تالار اسرارکتاب هری پاتر و تالار اسرار

2. هری پاتر و تالار اسرار: این داستان از مجموعه ی هری پاتر درباره ی تالار اسرار می باشد که توسّط آخرین وارث آن باز شده است و جزو اعضای گروه اسلایترین می باشد. هری و دوستانش به آنجا راه پیدا می کنند و هری پاتر با اژدهایی بزرگ روبرو می شود و در آنجا دفترچه خاطرات تام ریدل (ولدمورت) که یک جان پیچه می باشد پیدا می کند و آن را با دندان اژدها از بین می برد و جان جینی را هم نجات می دهد.


 

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابانکتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

3. هری پاتر و زندانی آزکابان: این داستان از مجموعه های هری پاتر موضوع خاصّی ندارد و در آن فردی به نام سریوس بلک که مردم فکر می کنند دشمن پدر هری بوده و در آخر مشخّص می شود که او دوست پدر هری بوده است.


 

فیلم هری پاتر و جام آتشکتاب هری پاتر و جام آتش

4. هری پاتر و جام آتش: این داستان از مجموعه های هری پاتر درباره ی جام بزرگ سه گانه ای است که بسیار خطرناک است و ممکن است هر کس جان خود را از دست دهد. هری به صورت اتّفاقی در آن شرکت می کند. اوّلین مرحله مقابله با اژدها است که هری آن را می گذراند. مرحله ی دوّم باید یک ساعت در زیر اقیانوس آرام بماند تا دوستانش را نجات دهد. اون برخلاف دیگر شرکت کنندگان، دو نفر از دوستانش را نجات می دهد. با این حال رتبه ی دوّم را به دست می آورد. در نبرد آخر نیز او باید به میان مارپیچ ها که مدام در حرکتند برود. در آخر با جام که یک کلید ورودی است، وارد مکانی می شود که تا حالا دو بار خواب آن را دیده بود. در آنجا دوست صمیمی و مدرسه ای اش سدریک دیگوری را از دست می دهد و او می میرد. سپس شاهد بازگشتن مجدّد ولدمورت می باشد. ولدمورت با سه چیز توانست دوباره بازگردد: ۱.استخوان های پدر با بی میلی داده شده. ۲.گوشت خدمتکار با رضایت قربانی. ۳.خون دشمن(هری) به زور گرفته شده. ولی ولدمورت نمی تواند او را بکشد و هری با جام که یک کلید ورودی بود، به محلّ شروع مسابقه بر می گردد. آلستر مودی کسی بوده که هری مراقبت می کرده و در آخر می فهمند که پسر آقای کراچ (جادوگری) بوده که از حامیان ولدمورت بوده است و او اسم هری را در جام انداخته است.

 


 

فیلم هری پاتر و محفل ققنوسکتاب هری پاتر و محفل ققنوس

5. هری پاتر و محفل ققنوس: این داستان از مجموعه ی هری پاتر درباره ی جنگ ارتش دامبلدور با یاران ولدمورت می باشد. ولدمورت در آخرین لحظه که می خواست هری را بکشد، چیزی را نداشت و آن گوی پیش گو بود که در آخر هری راز آن را فهمید و آن گوی نابود شد. راز گوی: اگر کسی از دو نفر زنده باشد، آن یکی نفر نمی تواند زنده باشد.


 

فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگهکتاب هری پاتر و شاهزاده دروگه

6. هری پاتر و شاهزاده دورگه: این داستان از مجموعه ی هری پاتر یکی از تلخ ترین ماجرا های هری پاتر می باشد. در این داستان دامبلدور سعی می کند که به وسیله ی هری خاطره ای را از پروفسور هوریسس اسلایک هورن بگیرد. آن خاطره از ملاقات او با تام ریدل است. هری موفّق به این کار می شود. این ملاقات درباره ی روشی برای ابدی شدن بود که تام از روش جان پیچه ها استفاده کرد و دامبلدور نیز از این ماجرا اطّلاع یافت و با هری در میان گذاشت. در این داستان دامبلدور به صورت فجیعی توسّط سورس اسنیپ معلّم مدرسه هاگوارتز به قتل می رسد و قلّابی یک جان پیچه پیدا می شود که نشان آخرین هدف هری برای دنیای جادوگری می باشد که او باید ادامه دهد ...

 


 

کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ

فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت اوّلفیلم هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت دوّم

 

7. هری پاتر و یادگاران مرگ: این آخرین قسمت مجموعه از داستان های هری پاتر می باشد. ولدمورت قوی تر شده است. ولی متوجّه می شود که چوبدستی او با هری دوقلو است. پس به دنبال ابرچوبدستی (یکی از یادگاران مرگ) که صاحب آخر او دامبلدور بوده است، می گردد و آن را پیدا می کند. یادگاران مرگ عبارتند از:
۱. ابر چوبدستی که در اصل صاحبش دامبلدور بوده است.
۲.سنگ رستاخیز یا سنگ زندگی مجدّد که سنگ انگشتر پدربزرگ ولدمورت بوده و دامبلدور آن را در داستان ۶ آن را نابود کرده است.
۳.شنل نامرئی کننده می باشد که پدر هری آن را به هری داده است.
این سه شی، صاحب خود را ارباب مرگ می کند. هری و دوستانش تصمیم گرفته اند که کار ناتمام دامبلدور را به پایان برسانند.آنها به دنبال جان پیچه های دیگر ولدمورت می گردند تا با نابود کردن آن، موفّق به شکست دادن ولدمورت شوند. آنها در این راه با مشکلات سختی روبرو می شوند. ۷ جان پیچه ولدمورت عبارتند از:
۱. دفترچه خاطرات تام ریدل (نابود شده توسّط هری در سال دوّم تحصیل)
۲.حلقه ی ماروولو گونت (نابود شده توسّط دامبلدور قبل از سال ششم تحصیل)
۳.فنجان هلگا هافلپاف
۴.قاب آویز سالازار اسلیترین
۵.نجینی، مار ولدمورت
۶.چیزی از روونا ریونکلا یا گودریک گریفندور
۷. قسمتی از روح ولدمورت که در بدن هری است. مادر هری محافظی فرجام درون او می گذارد. وقتی ولدمورت مادر هری را کشت، روح ولدمورت روح خود را به نزدیک ترین جسم زنده ای که بود، وصل کرد. به بدن هری. (بخاطر همین هری در این داستان جانش را از دست داد؛ ولی به این دلیل که در سال چهارم، ولدمورت با خون او بازگشت، زنده ماند.)

 

 

 

در آخر، نبردی بین هری ولدمورت رخ می دهد که ولدمورت را فانی می شود و هری او را شکست می دهد و ماجرا با همین اتّفاق به سر می رسد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هری پاتر جوان=درس زندگی از اینکه به وبلاگم اومدین ممنونم امیدوارم لذت ببرین بانظراتتون کمکم کنید وبلاگو خوب کنم دوستون دارم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 75
  • بازدید کلی : 381
  • کدهای اختصاصی

    =======

    =====

    =======

    ======

    ======
    =========
    ====== ======